Leerdoelen

Ons doel is om jou en/of jouw team te helpen de kunst van growth hacking en snel experimenteren onder de knie te krijgen. Er is geen shortcut naar groei. Maar we weten wel op welke manier we jouw team kunnen helpen veranderen. Verwacht dus geen trucjes of platte slimmigheidjes maar een grondige aanpak die bijdraagt aan structurele groei. 

 Deze training leer je datagedreven beslissingen nemen  op basis van feiten in plaats van onderbuikgevoel. Dat groei vraagt om een continue learnings en feedback. Waar experimenteren geen uitzondering is maar regel. 

We helpen ook om klantgerichter te worden. Het gebruiken van klantinzichten is bij onze aanpak 1 van de hoekstenen bij het experimenteren, leren en het bereiken van uw groeidoelstellingen. 

Na deze training heb je de Growth Hacking processen en vaardigheden eigen gemaakt en ben je in staat om:

  1. Sneller tot meetbare resultaten te komen
  2. Beschikbare data daadwerkelijk om te zetten in inzichten en acties
  3. Marketing budgetten effectiever in te zetten
  4. Als teams beter op elkaar ingespeeld raken en de verschillende disciplines optimaal te benutten
Trainingsdata & Locatie

Met deze zeer energieke en inspirerende 4-daagse training krijg je de kennis  Growth Hacking, heb  je inzicht in de tools en leer je de werkwijze. Zodat je een leidende rol kunt geven binnen jouw organisatie in het toepassen van Growth Hacking.

Deze training wordt overdag verzorgd van 9.15 tot 16.30 uur.

De training wordt gegeven in Amsterdam, Groningen, Utrecht en Rotterdam. In Amsterdam maken wij gebruik van onze inspirerende trainingslocatie op de Prinsengracht en in andere steden de trainingslocaties van onze partners.

Eerstvolgende startdata:

Niets gevonden.

Programma

Programma

DAG 1:  Strategie & Process 

  • Wat is de impact van Data binnen het Marketing landschap 
  • Wat is Growth Hacking & – Marketing?
  • De fundamenten van een gedegen Groei Strategie 
  • Hoe zet je een Data gedreven marketing process op? 
  • Leer van praktische Use cases 
  • Ontwerp marketing experimenten om te proposite te valideren of campagnes te optimaliseren
  • Ontwerpen van buyer persona’s om gerichter te targeten 
  • Uitwerken van customer journey (obv Googls’ (See Think Do Care-model)
  • Reflectie opdracht en toepassing van Growh marketing  in eigen organisatie
    > Maak een duidelijk go-to-market plan; inclusief duidelijke targeting, messaging, selectie van kanalen en het inzetten van data analytics.

DAG 2: Funnels & Testen 

  • Leer hoe je meetbare campagnes kunt maken.
  • Bouwen van marketing Funnels om slimmer lead te genereren
  • Leer de  verschil van Push en Pull marketing
  • Zoekmachine marketing (SEO) als strategisch inzetten
  • De basis begrijpen van Google Ads, Display, Social ads, Linkedin, etc.)
  • Pas gedragspsychologische principes toe ter verhoging van jouw conversie.
  • Conversion Rate Optimalisatie > Neem datagedreven beslissingen op basis van  A / B-tests.
  • Reflectie opdracht en toepassing van Growh marketing  in eigen organisatie > opzetten van landingspages, inrichten van je klantfunnels en het juist zetten van je tracking in de verschillende analytic tool]

DAG 3 : Activatie & Automatiseren  

  • Hoe zet je content marketing in Lead magnets/generation
  • Hoe stel je remarketing campagne in? 
  • Nog slimmer je doelgroep(en) verleiden met het Hooked model. 
  • Marketing automation (email en chat flows) 
  • De waarde van referel marketing; hoe zet je klanten in als kanaal?!  
  • Tools, tools, tools. De technische kant van Growth hacking.  
  • Reflectie opdracht en toepassing van Growh marketing  in eigen organisatie > Ga aan de slag en installeer  een chatbot 

DAG 4 : Data & inzichten 

  • Ontdek hoe je inzichten uit Google Analytics haalt.
  • Data analyse: Hoe verzamel je data? Hoe maak je data inzichten?
  • Begrijp het gedrag van jouw (potentiële) klanten (gebruik van visitor tracking & Tag Management)
  • Verder testen met meerdere variabelen  
  • Reflectie opdracht en toepassing van Growh marketing  in eigen organisatie > Maak een dashboard en deel jouw inzichten met collega’s & stakeholders.
Voor wie

Deze training is voor iedereen (Ondernemers en professionals) die willen leren hoe Growth Hacking  toe te passen en met product  innovaties hun werk, resultaat en rol kunnen beïnvloeden. Bijvoorbeeld als je werkzaam bent als

  • Ondernemer 
  • Project manager
  • Marketing & communicatie professionals
  • Performance marketeer
  • Innovatie manager
  • Product Owners 
  • Manager
  • Agile / Scrum manager 
  • Business Unit Manager en directeuren
  • Senior executive business leader > CEO’s, CMO’s
  • Data specialist
Investering

Deze 4 -daagse training kost € 2.750,- inclusief de materialen en gebruik van  de faciliteiten. (Prijzen exclusief BTW)

Vroegboekkorting & Pakketvoordeel
Als je besluit een training bij ons te boeken 2 maanden voor de eerste trainingsdag krijg je altijd 10% vroegboekkorting.

Wil je hierna nog een andere training volgen? Dan ontvang je 20% korting op deze vervolgtraining.

Aan de slag met Growth Hacking?

Wil je Growth Hacking gebruiken en leren wat de voordelen zijn voor jouw organisatie en/of rol in de organisatie? Dan is deze training wat je zoekt! Bekijk alle trainingsdata en schrijf je in: ook incompany trainingen zijn mogelijk.

Enthousiast? Deel het en maak gebruik van ons referral programma voor voordeel op meer trainingen!

Waarom Growth Hacking bij EDM?

  • Trainingen in kleine groepen tot 12 personen
  • Leren op basis van jouw werksituatie
  • Gecertificeerde trainers met praktijkervaring
  • Vervolgtraining met 20% korting
25 trainingslocaties

Er is altijd een locatie bij jou in de omgeving.

Heb je vragen?

Onze deskundige adviseurs zijn telefonisch bereikbaar voor al je vragen of advies welke training het beste aansluit bij jouw wensen.

Menu